poniedziałek, 28 marca 2016

[15] Wierna

Tytuł: Wierna
Tytuł oryginalny: Allegiant
Reżyser: Robert Schwentke
Rok premiery: 2016
Czas trwania: 121 min

Recenzje poprzednich części: "Niezgodna" i "Zbuntowana"

Hej wszystkim :) Czas na najnowszą część, czyli "Wierna". Inna niż dwie wcześniejsze. Film przez który, mam trudności by określić, jaki jest...

Po wstrząsających rewolucjach w "Niezgodnej" i "Zbuntowanej", Tris i Cztery uciekają za ogrodzenie otaczające Chicago. Po raz pierwszy opuszczają jedyne znane sobie środowisko. W nowym dla nich świecie stare odkrycia błyskawicznie okazują się bez znaczenia wskutek szokujących nowo poznanych prawd. Bohaterowie starają się jak najszybciej rozstrzygnąć komu mogą zaufać, gdyż całej ludzkości zagraża zapalająca się bezwzględna wojna. Aby przetrwać Tris jest zmuszona do niemożliwych wyborów pomiędzy odwagą, wiernością, poświęceniem i miłością.



Oglądając, miałam wrażenie że już to gdzieś widziałam. Elementy z kilku filmów w jednym. Miasto podobne do "Krainy Jutra", zamknięci ludzie odizolowani od świata -"Więzień Labiryntu", i kilka innych rzeczy. Fragmentem, który mi nie za bardzo pasował do serii "Niezgodna", była sceneria marsa, deszcz krwi i radioaktywne kałuże. No ale, film nie jest tak zły. Nareszcie inne otoczenie, inna akcja, która wychodzi poza mur. Są pewne dziury w fabule, ale nadrabiają to bohaterowie.
Po tej części czuje pewien niedosyt, może dlatego że to ekranizacja tylko połowy książki. Więc jedyne co, to pozostaje mi czekać na "Ascendant". Może koniec mnie przynajmniej usatysfakcjonuje.
Wiem że wiele osób porównuje "Niezgodną" do "Igrzysk Śmierci", może i są minimalnie podobne, ale mi bardziej się podobały przygody Tris. Drugą serią byłam już znudzona.

Nie jest to część najlepsza, nie ma już tego klimatu co poprzednie, mniej akcji, miłości, tego napięcia, ale może coś w tym jest..., co sprawia że nie potrafię wystawić złej oceny w tej recenzji. W pewien sposób ten film mi się podobał, trochę nie. Mam bardzo mieszane uczucia (jak widać).

Więc musicie sami zdecydować, czy chcecie obejrzeć kontynuacje przygód Tris, może nawet z ciekawości następna częścią, może tak jak mi, w miarę się spodoba...

W najbliższym czasie mam zamiar przeczytać nareszcie książkę "Niezgodna", może wtedy pojawi się jakaś mała recenzja i porównanie.

Ocena: 7/10

Pozdrawiam, Madzia <3


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz