niedziela, 10 stycznia 2016

[8] Piosenki dla Pauli


Tytuł oryginalny: Canciones para Paula
Tytuł: Piosenki dla Pauli
Autor: Blue Jeans
Ilość stron: 640

Hej wszystkim! Dziś o książce, którą zaczęłam w szóstej klasie, czyli trzy lata temu, a skończyłam dopiero wczoraj. Niestety lektura bardzo mi się dłużyła.

Paula ma siedemnaście lat, głowę pełną marzeń i gorące serce. Od dłuższego czasu dziewczyna spędza całe godziny na rozmowach z internetowym znajomym, Angelem. Paula wierzy, że to ten jedyny... Ale dzień, w którym wreszcie mają się spotkać, obfituje w niespodzianki
. Angel otrzymuje życiową szansę przeprowadzenia ważnego wywiadu z gwiazdą rockowej sceny. Z tego powodu spóźnia się na spotkanie. Siedząc w kawiarni, Paula poznaje innego mężczyznę. Obydwoje czytają tę samą powieść. Tuż przed wyjściem Alex podmienia książki, licząc na to, że Paula będzie chciała odzyskać swój egzemplarz. Kiedy wreszcie Paula i Angel wpadają na siebie w drzwiach kawiarni, okazuje się, że mają sobie do powiedzenia nawet więcej niż przypuszczali... Życie Pauli staje się coraz bardziej skomplikowane. Spotyka się z Angelem. Rozmawia z Aleksem. Ma tajemniczego wielbiciela.
Miłość nie jest łatwa, gorące uczucia rodzą gorący gniew, a czyjeś szczęście może skazać kogoś innego na cierpienie.

Jak napisałam powyżej, książkę czytałam bardzo długo. Jakoś na początku nie przypadła mi do gustu, pewnie dla tego że byłam na nią "za mała" ;) Podchodziłam do niej kilka razy, po kilku rozdziałach odpuszczałam. Lecz po nowym roku postanowiłam ją do kończyć.

Jakoś w połowie, akcja nabrała jakiegoś przyzwoitego tempa, takiego którego da się czytać. Książka nużąca, pod koniec dość ciekawa, przez małe zwroty akcji. Kilka historii, różnych osób, które po pewnym czasie, łączą się i sprowadzają do głównej bohaterki. Niektóre postacie, z początku lekko przerysowane, zaczynają zaskakiwać. Najbardziej do gustu przypadł mi Alex oraz Diana, jedna z przyjaciółek Pauli. Książka nie taka zła, jak sądziłam. Trochę się w nią wciągnęłam, ale i tak wątpię w to, że sięgnę po kolejne części, a po przeczytaniu epilogu historia jeszcze bardziej się zagmatwa, więc ja dziękuje.

Więc podsumowując: Lektura dobra dla nastolatek, lubiących historie o odwzajemnionych i nieodwzajemnionych miłościach. Jak liczycie na ciekawą i pełną akcji fabułę, to raczej książka nie jest dla Was. ;)

Pozdrawiam, Madzia <3

Ocena: 4/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz