piątek, 22 stycznia 2016

[9] Time Riders. Jeźdźcy w czasie

Tytuł oryginalny: TimeRiders
Tytuł: Time Riders. Jeźdźcy w czasie
Autor: Alex Scarrow
Ilość stron: 432

Hej wszystkim :) Kolejna (i ostatnia) książka zaczęta dawno, a skończona w tamtym tygodniu. :D Jest postęp!

Liam O’Connor powinien zginąć na morzu w 1912 roku. Maddy Carter powinna umrzeć w katastrofie lotniczej w 2010 roku. Sal Vikram powinien zginąć w pożarze w 2029 roku.
Jednak na chwilę przed wydaniem ostatniego tchnienia pojawił się przed nimi ten sam tajemniczy mężczyzna, który wypowiadał zawsze te same słowa: „Złap mnie za rękę…”
Jednak Liam, Maddy i Sal nie zostali ocaleni. Zostali zwerbowani do tajnej organizacji
, o której istnieniu nikt nie wie. Teraz mają tylko jeden cel – naprawiać historię ludzkości. Dlaczego? Ponieważ podróże w czasie istnieją, i jest wielu takich, którzy cofają się w czasie aby zmienić bieg historii. Dlatego powstała tajna organizacja Time Riders – aby powstrzymać tych, którzy podróżują w czasie, przed zniszczeniem świata.

Książka ta, została prze ze mnie przerwana 2 lata temu. Początek był trochę monotonny jak dla mnie (wątek historyczny) i miałam inne, ciekawsze serie. Jednak szkoda że ją zostawiłam. Od mniej więcej połowy akcja nabrała tempa i dało się czytać.

Ogólnie, wątek podróży w czasie jest dość ciekawy. Ludzie chcą zmienić przeszłość, zobaczyć przyszłość, naprawić coś co nie powinno mieć miejsca.
Nie wiem czy tylko mi skojarzył się tutaj wątek z książki "Felix, Net i Nika oraz Teoretycznie Możliwa Katastrofa"?

Czytało się dość szybko, wszystko napisane w prost, bardziej skierowane do młodszych czytelników. Historia miejscami  niewiarygodna i naiwna, od połowy ciekawsza, sporo akcji. Jest to książka którą da się przeczytać, ale nie powala. Jest to lektura, która nie spodoba się każdemu. Mnie po jakimś czasie zaczął denerwować wątek z "szczęśliwym zakończeniem".

Za mało także, było wątku o głównych bohaterkach, Maddy i Sal, bardziej akcja skupiła się na Liamie i Bobie, ale pewnie więcej jest w dalszych częściach serii.
 Nie wiem czy się skuszę na kontynuacje... Raczej nie, a jak już to za jakiś czas.

Więc podsumowując: Książka "Time riders, Jeźdźcy w czasie" jest do przeczytania, ale szczerze, są ciekawsze serie. Może dla fanów podróży w czasie, lektura będzie ciekawsza. :)

Ocena: 5/10

Pozdrawiam. Madzia <3

1 komentarz:

  1. Właśnie ostatnio zastanawiałam się nad przeczytaniem tej książki, tylko nie wiedziałam czemu jest tak słabo oceniana, ale już wiem. :D

    OdpowiedzUsuń