środa, 23 sierpnia 2017

[21] Gildia Magów

📖🔮🏰👑🎇📖🔮🏰👑🎇📖🔮🏰👑🎇📖🔮🏰👑🎇📖🔮🏰👑🎇📖🔮🏰👑🎇📖🔮🏰👑🎇📖🔮🏰👑🎇📖🔮🏰👑🎇📖🔮🏰👑🎇📖🔮🏰👑🎇📖🔮🏰👑

Tytuł: Gildia Magów
Tytuł oryginalny: The Magicians' Guild
Cykl: Trylogia Czarnego Maga cz.1
Autor: Trudi Canavan
Wydawnictwo: Galeria Książki
Ilość stron: 478


Co roku magowie z Imardinu gromadzą się, by oczyścić ulice z włóczęgów, uliczników i żebraków. Mistrzowie magicznych dyscyplin są przekonani, że nikt nie zdoła im się przeciwstawić, ich tarcza ochronna nie jest jednak tak nieprzenikniona jak im się wydaje. Kiedy bowiem tłum bezdomnych opuszcza miasto, młoda dziewczyna, wściekła na traktowanie jej rodziny i przyjaciół, ciska w tarczę kamieniem - wkładając w cios całą swoją złość. Ku zaskoczeniu wszystkich świadków kamień przenika przez barierę i ogłusza jednego z magów. Coś takiego jest nie do pomyślenia. Oto spełnił się najgorszy sen Gildii: w mieście przebywa nieszkolona magiczka. Trzeba ją znaleźć - i to szybko, zanim jej moc wyrwie się spod kontroli, niszcząc zarówno ją, jak i miasto.

~lubimyczytac.pl


Zacznijmy od tego, że spodziewałam się czegoś innego. Jeśli magia, to od razu kojarzy mi się Harry Potter, ale tym razem, nawet wątek magiczny nie był na pierwszym planie. Mam wrażenie,że autorka bardziej skupiła się na emocjach bohaterów, co jest w tej historii na plus.

Świat wykreowany przez Trudi Caravan bardzo mi się spodoba. Nawet słowa których nie ma w naszym świecie, nie przeszkadzają w "przeniesieniu się" w świat opowieści.

Z bohaterami zdążyłam się zżyć. Główna bohaterka nie jest irytująca, ale niestety czasem chciałoby się nią potrząsnąć. Za to uwielbiam Rothena oraz Cery'ego <3

Mimo, że książka naprawdę mi się podobała, mam wrażenie że czegoś mi tu brakuje. Wydaje mi się że chodzi tu o zdarzenia w drugiej połowie książki. Akcja stała się przewidywalna i choć, autorka próbowała nas zaskoczyć to niestety nie odczuwałam żadnych większych emocji.

Wiem, że moja recenzja jest bardzo krótka, ale na myśl o tej książce mam lekki "misz-masz" w głowie i mam nadzieję że mi to wybaczycie.

Podsumowując: Gildia Magów to naprawdę bardzo dobra książka, ale trochę jej brakuje aby stać się historią 10/10. Oczywiście również, że zabiorę się po kolejne części i kolejne dzieła Trudi Canavan.

Ocena:
9/10
Pozdrawiam, Madzia <3

1 komentarz:

  1. Miałam tą przyjemność przeczytać całą serię. Uwielbiałam się w niej zagłębiać. Oczywiste jest że jeden tom mi bardziej przypasował, inny trochę mniej. Jednak patrząc na całość mogę śmiało polecić
    Z mojej biblioteki

    OdpowiedzUsuń